Sneller contact door digitale aanmelding Stadsbank

De Stadsbank Leiden hanteert een nieuwe manier van aanmelden. Sinds 1 april 2021 is het ook mogelijk om dat digitaal te doen. Door deze service kunnen mensen met financiële zorgen binnen enkele dagen in contact komen met medewerkers van de Stadsbank.

Medewerker Naoual El Himer van de Stadsbank legt kort uit wat de bedoeling is van de nieuwe werkwijze. ,,De Stadsbank is er voor mensen die financiële zorgen hebben. Wie zich bij ons meldt, kan dat nu ook met behulp van Digid, via www.leiden.nl/stadsbank (tegel schuldhulpverlening).  Zo krijgt de aanmelder toegang tot persoonlijk advies, informatie en of andere dienstverlening bij het oplossen of voorkomen van schulden.’’

Door snel de juiste hulp in te zetten voorkomt de Stadsbank dat geldproblemen groter worden. El Himer: ,,Ook als er nog geen sprake is van schulden, kunnen wij belangstellenden advies geven en ondersteunen.’’

 

Aanmelden

Wie zich bij de Stadsbank wil aanmelden kan dat op elk moment van de dag doen op www.leiden.nl/stadsbank . Medewerkers van de Stadsbank nemen uiterlijk twee dagen na de digitale aanmelding contact op met degene die zich aangemeld heeft. Mensen die moeite hebben om zich aan te melden met hun Digid kunnen contact opnemen met het Sociaal Wijkteam Leiden in de buurt.

Door Tim Brouwer de Koning